WELCOME TO MY GARDEN

A Garden - vivacious and abundant is my dream. My Garden is situated in Norway, close to Oslo.

fredag 1. november 2019

Dahlia


I vår sådde jeg dahlia fra frø for første gang, en pakke som het Victoriana mix. De ble gule, røde, mørk rosa, hvite og dempet oransje. Det har dannet seg knoller på dem også så jeg er litt stolt. Her ser du den oransje sammen med min gamle Nuit d´Eté (som forøvrig ikke likte seg så godt i år i fellespotte, men her er en vakker blomst.)


Her er kraftige pompongen Sylvia som er i sin andre sesong, kjøpt hos Garden Living.


Et bilde til av en frøsådd for det er vel denne som ble mest spektakulær i fargen. 
Frøene fikk jeg av en venninne som måtte flytte fra sin hage.
Jeg gleder meg til å ta knollene fram igjen til våren!


5 kommentarer:

  1. Flotte dahlia hos deg! Jeg har også sådd dahlia i mange år, men av en sort med mørke blader. De får også omtrent de samme fargene på blomstene.
    Ha det godt, Vigdis.

    SvarSlett
  2. Hej Vigdis!
    Har inte provat att så dahlia, det brukar bli att jag köper färdiga knölar. Så fina de blev, ett riktigt lyckat resultat.
    Ha en fin helg /Marika

    SvarSlett
  3. De är tacksamma dahliorna :) Jag har också sått men varit besviken. De har grott och växt fint, jag har fått rötter att spara men den där färgmixen som påsen lovat... ..den har uteblivit så nu har jag väldigt många orange biskopsbarn :) Du hittade en lååångt bättre frömix.

    Ha det gott! Carina

    SvarSlett
  4. Hei Vigdis.
    Flotte dahlier. En blir glad av å se slike farger på denne tiden.
    God helg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
  5. Så fine de var, da er det sjanse for at du ser dem igjen til neste år da, siden det ble knoller, så bra. Ha en fin kveld, hilsen Ingeborg

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails