WELCOME TO MY GARDEN

A Garden - vivacious and abundant is my dream. My Garden is situated in Norway, close to Oslo.

søndag 10. mai 2020

Som arbeidet går


I dag er det mest koselig inne i Vinterhaven. Ellers består hagearbeidet i vanning og gjødsling, samt å å herde plantene som skal ut, bærer ut og inn: ulike Dahlia, verbena og agapanthus. Småplantene tenker jeg å vente en uke med å herde. Så får vi se om jeg tør å plante ut de som er ferdig herdet til 17.mai. I morges lå det jo snø her, men den har regnet vekk nå, men ikke innbydende å gå ut, nei. Det er ypperlig dele- og plantevær for staudene, og jeg har kommet langt med det. Det siste jeg gravde var et hull til en flott hosta.

Ellers har jeg kommet ganske langt med å lage nye kanter rundt bedene og gleder meg over min nye Burgeon&Ball-spade. Jeg prøver også å nappe opp kveke på min vei, og fjerne løvetann i bed. Så gleder jeg meg over nykjøpte narsisser og litt tulipanblomstring.

Synaeda Amor

´Double Sunrise´ og Íce Folly`

9 kommentarer:

  1. Hei Vigdis.
    Flotte pelargonier og tulipaner. Her lempes også planter ut og inn. Det er kaldt, men heldigvis har vi ikke fått snø. Nå håper jeg at varmen snart kommer. Har fremdeles ulltøy på.
    God ny uke.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
    Svar
    1. Nå skinner sola godt og det er vindstille, Hanne-Lise, men det har vært 0 eller minus 1 grad i natt, så vi får bare holde på å bære.

      Slett
  2. Hei Vigdis,

    Her har det også snødd i dag. Jeg frykter at det blir frost i de neste nettene.
    Flotte pelargonia du har! Jeg har alt av sommerblomster i drivhuset, for det nytter ikke å ha noe ute nå.
    Ha en fin uke!

    SvarSlett
    Svar
    1. Veldig greit at du har drivhuset som mellomstasjon, Marit. Jeg burde bygge en plantekasse om til fullverdig drivbenk og sette potter der.

      Slett
  3. Hej Vigdis!
    Det har varit isande kallt, men ingen snö, bara regn. Det lockade inte att gå ut. Mina fröplantor står i växthuset, går och täcker in dem varje kväll. Inne väntar både tomater och gurka att få komma ut. Men de får stanna inne tills det är riskfritt. Vackra tulpaner som matchar julrosorna.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, her har vi vel gjerne hatt 17. mai/1. juni som en grense.
      Så hyggelig at du så matchingen med julerosene, Marika.

      Slett
  4. Godt du har vinterhagen:-)
    Må nok vente til etter den 17.mai her også med å sette ut sommerblomster.
    Måtte dekke til endel planter i går pga frostnetter, -3 i dag morges, og hvitt av rim...
    Ha en fin uke/Eirin

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Eirin!
      Nå var jeg nettopp inne og så alt som blomstrer hos dere og hvor fint dere gjør det. Og så får vi bare være årvåkne med frosten.

      Slett
  5. Så fint det var med de tulipanene og julerosene sammen. Ha en fin kveld, hilsen Ingeborg

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails