WELCOME TO MY GARDEN

A Garden - vivacious and abundant is my dream. My Garden is situated in Norway, close to Oslo.

torsdag 31. mai 2018

En pust under solseilet


Det en skal gjøre i haven nå, bør helst foregå morgen eller kveld. Så nå har jeg vært ute med ljåen på morgenen! Så får jeg fortsette i kveld når det blir skygge der. Og nå kan jeg ta en pust under solseilet og lese avisene.


I går kveld var jeg på en hyggelig jentetur i Oslo. Spiste på Litteraturhuset hvor jeg gikk på lærerskolen i tre år da jeg var ung. Etterpå hørte vi på Nobel-pris-kjente Jenny Erpenbeck bokbadet av Kaja Schjerven Mollerin. Svært interessant og jeg fikk med meg signaturen hennes i boka jeg kjøpte,  ´Alle dagers ende´. Skal bli spennende å lese den. På 7. juni-plassen var det noen spennende beplantninger, men litt for lite farger etter min smak.

Ellers de siste dagene har bl.a. jeg gjødslet roser og busker, laget neslevann til gjødsel, bundet opp klematiser. Jeg har forresten skaffet meg den etterlengtede `Huldine´. Det er et stort arbeid å passe på sommerblomstene, særlig dahliaene som vokser og trenger mye vann, og de plantene som jeg har flyttet, og så er det min lille grønnsakhave der salaten spirer nå. Det blir for liten tid til å ta bilder dessverre. Men jeg synes Altaica som står sammen med Rododedron asalea ´Satan´og en norsk einer er vakre.


Tuen med vårvortemelk i første bildet er også fin, synes jeg. Jeg har en annen vortemelk også, men den er litt redusert etter flyttingen. Syrinene, rododendronene og akeleiene blomstrer, peonene er i knopp og snekkeren fortsetter på vinterhaven. Veldig bra!


2 kommentarer:

  1. Hei Vigdis!

    Ja, det er uten tvil best å jobbe om morgenen eller kvelden. Jeg begynte kl.09.00 i dag, men det ble fort alt for varmt. Solseil må være deilig å ha!

    SvarSlett
  2. Det gjelder å ha noen skyggeplasser nå:-)
    I dag har jeg pottet om planter på arbeidsbordet i skyggen, veldig bra.
    Hørtes hyggelig ut med en Oslo tur.
    Ha det godt/Eirin

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails