WELCOME TO MY GARDEN

A Garden - vivacious and abundant is my dream. My Garden is situated in Norway, close to Oslo.

mandag 1. februar 2010

Duftheliotroper spirer!

Da skriver vi 1. februar og heliotropene spirer i pottene sine. Håper de skal bli like flotte som disse fra i fjor og komme i blomst litt før.

Disse som stod i potter ble litt stygge i bladene etter som regnet rant ?? eller sommeren skred fram. Noen som ble plantet under Hurdalsrosen var meget vakre ogå i bladverket. Jeg hadde tenkt å ta noen toppskudd av heliotropene inn, men frosten kom meg i forkjøpet. Bedre lykke i år. Blomsterfargen er jeg svært fornøyd med og det er visst sommerfugler og bier, også. De er interessert i nektaren, også, de da. Duften var kanskje ikke så bedøvende. Det er mye takket Wergeland at jeg la i vei med disse.

Det går mot vår, om ikke så raskt, minus 19 her på morgenen. Nå må jeg tilbake til forberedelsene mine. Jeg underviser på Voksenopplæringen for tida, samfunnskunnskap, på engelsk, for voksne innvandrere. Gøy! I kveld står norsk historie på tapetet, fra de eldste tider. Det blir mye å fare over på 3 timer!

2 kommentarer:

  1. Duftheliotroper er lekre. Så dem første gang i Elsas hage, tror jeg.
    Lykke til med undervisningen! Norgeshistorien på tre timer hørtes ut som et ambisiøst prosjekt!

    SvarSlett
  2. Uff, ja, skulle gjerne hatt mer tid på å gjennomgå vår historie, Berit, men tilbakemeldingen var heldigvis god. Jeg tar opp noen av periodene i nye emner. 1814 er et år som fascinerer meg, dess mer jeg leser om det. Utrolig hva Eidsvollsmennene klarte å få på plass på kort tid!

    Godt å ha våren inne når det er så vinterlig. Nesten en fimbulvinter ?? Er'kke helt sikker på kriteriene for å kalle en vinter det.

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails