WELCOME TO MY GARDEN

A Garden - vivacious and abundant is my dream. My Garden is situated in Norway, close to Oslo.

søndag 13. juni 2010

Rosa pendulina - førstemann på målstreken

Rosa pendulina - rosearten som Dag har inspirert meg til å skaffe ble den første med blomster her! Selv om den står i nordvendt bakke og foreløpig er kun 60 cm, nyanskaffet som den er i fra i fjor hos Roseexperten. Den er yndig med sine enkle blomster og fargen er flott synes jeg. Den kan bli 2 m, og jeg gleder meg til jeg kan gå under dens torneløse grener i trappen som går forbi!

Grunnet angrep av "helvetes ild" (min orddeling, hihi) har det glimret med fravær av innlegg fra meg den siste måneden. Det går mye bedre nå og håper å henge med her som "normalt". En del pusling har det heldigvis blitt i hagen også i denne perioden! I dag har jeg fått plantet alle sommerblomster som skulle i krukker for nå var de ferdig herdet.

5 kommentarer:

  1. Så fiiiiin!

    (Bra det går bedre med deg!)

    SvarSlett
  2. Søt rose :-)
    Helvetesild har jeg hatt selv for noen år siden, og vet hvordan det kan være.
    Ønsker deg god bedring, og det var godt å høre at du er på bedringens vei.
    Klem :-)

    SvarSlett
  3. så nydelig den var !! og en deilig farge :)

    Tusen takk for kommentaren hos meg :) å gå fra diger hage til å så frø i et drivhus er litt av en overgang.. begrenset med plass og jeg våget ikke ta for mange sorter.. men jeg gleder meg stort over at jeg har fått det til:) og jeg for ettertid at det er bare å prøve:))

    Har masse stokkrosefrø liggende om du har lyst på.. de ble hvite hos meg.. store fylt roser..
    sortnavn: Pleniflora White. Bare å si fra så sender jeg :)

    Håper formen er bedre og at du har noe som ligner sommer hos deg :)

    Klem fra Bea

    SvarSlett
  4. Kjempe nydelig rose. Mine er ikke kommet i blomst enda, men noen knupper begynner snart å briste.
    Rose blir det nok mere av i hagen min i løpet av sommeren.
    Ønsker deg en fortsatt fin uke og en varm helg.

    SvarSlett
  5. Hei!

    Ser du er svært intressert i planter. Har selv noen streptocarpuser (vrifrukt) som jeg kunne tenkt meg å formere. Har du noen tips til hva jeg bør gjøre med stiklingene? Er litt vanskelig å finne informasjon om det synes jeg, så når jeg så at du hadde en så vakker vrifrukt lengre ned her måtte jeg bare spørre:) Håper på svar:)

    Margrete

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails