WELCOME TO MY GARDEN

A Garden - vivacious and abundant is my dream. My Garden is situated in Norway, close to Oslo.

torsdag 13. juli 2017

Tending my Roses

 Minette
Nå er det rosetid! Og jeg blir minnet om hvorfor jeg digger dem. Bare hygge og glede nå, gå rundt å samle inn kronblad til rosevann eller klippe av visne blomster. Dra inn duftene og sitte og nyte synet.
 Duchesse de Montebello
Dette er rett og slett en god sommer for rosene her i Romerikshaven. Det ser ut til at de har fått nok næring, vann og sol, og de kvitterer med store, friske og mange blomster. Våren og forsommeren startet med rekordartet stort angrep av rosebladvepsen og en del sikader, men det var lite roseskuddveps. Alt det er nesten glemt nå.
 Alchymist




Louise Odier
I går klippet jeg bl.a. buksbom og brudespirea i runde former. Og bandt frem en klematis som du skal få se en annen dag. Kjenner du duftene av rosene helt til deg? Ønsker deg mange gode rosedager!

6 kommentarer:

  1. Nydelige roser, Vigdis! De er jo så skjønne. Ja, jeg kjenner roseduft flere steder når jeg er ute i hagen. Da er det sommer!

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  2. Hei Vigdis. Jeg kjenner roseduften overalt. En herlig tid vi har. Ønsker deg en fin kvejd.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett
  3. Å ja, duftene når helt frem her kan jeg love!! Rosenes tid er den beste. Lett å bli påminnet deres skjønnhet. Alchymisten er veldig fin.
    Nyt sommerhagen og snus inn duftene og fargene.
    Hilsen Jannicke

    SvarSlett
  4. Det var mange lekre roser som blomstrer i hagen din nå, nydelige farger.

    Ha en fin fredag!

    SvarSlett
  5. Nydelige roser! Og jeg kjenner igjen følelsen og kan nesten kjenne duften helt hit. Ha en fortsatt fin sommer :)

    SvarSlett
  6. Så deilige roser du har, et fantastisk nydelig syn:)

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails