WELCOME TO MY GARDEN

A Garden - vivacious and abundant is my dream. My Garden is situated in Norway, close to Oslo.

mandag 30. april 2018

Jippi, snøen er vekk!

I går forsvant siste lille rest av snøen. Telen også, tror jeg, og den var nok ikke særlig dyp i år, snøen beskyttet. Med tanke på at det lå 70 cm med snø er det et lite under at den nå er smeltet. Nå er det Puschkinia- og Helleborus-tid i haven. Jeg fikk ryddet i flere bed og raket i går. Og jeg har sådd Cobea, og de har jeg ikke prøvd tidligere, men har gode minner om dem fra barndommen og mor.





9 kommentarer:

  1. Nydelige blomster! Helleborus er bare så fine. Her hadde vi 107 cm i følge yr, men nå er det bare snø på nordsiden hvor takraset kommer ned som er igjen. Det går alltid så fort likevel :)
    Ha en fin uke!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, heldigvis er det vel såpass varme i april at det går fort. Og som tur var fikk vi ingen nye snøfall.

      Slett
  2. Hej Vigdis!
    Puschkinian är fin, har bara haft den i några år, men den verkar trivas och blommar rikligt. Skönt att bli av med snön.
    Ha en fin ny vecka /Marika

    SvarSlett
    Svar
    1. Mange små blomster på stilken ja, og så har den så skjønne blå striper.

      Slett
  3. Hei Vigdis.
    For noen fine helleborus. Mine har gått i vinter og nye har jeg ikke fått kjøpt. Ute er det kaldt. Iskaldt. Med minus om natta og kaldt frister det ikke å være ute. Fin dag til deg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
  4. Trist at du mistet dem. Etter at jeg har vært ute i flere timer er det godt inne nå, det kom noe kald vind her også etter hvert. Jeg har ´haget´og husbonden har malt, trivelig når vi holder på begge to. Skiftende vær ja, når sola er framme er det godt,

    SvarSlett
  5. Det er deilig når blomstene titter fram etter en snørik vinter. Snøen isolerer jo mot tele, og det er bra. Vakre juleroser.
    De hvite julerosene har blomstret siden november her. Vi har omtrent ikke hatt snø, men barfrost og dyp tele. De har overlevd, men er ganske pjuske. De andre ser ut til å ha klart seg bra.
    Ha en fin dag/Eirin

    SvarSlett
    Svar
    1. Tenk at det er så ulikt med snøforholdene, Eirin. Jeg håper at vekstene dine har tålt barfrosten.
      I år dukket ikke de hvite opp som knopper her på høsten slik som det ofte skjer. Uansett blir de alltid dekket av snø noen tid om vinteren så jeg kan ikke nyte dem slik du kan vinterstid.

      Slett
  6. Bra at snøen er borte hos deg nå, da frister hagearbeid mere. Nydelig Julerose.

    Ha en fin dag!

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails