WELCOME TO MY GARDEN

A Garden - vivacious and abundant is my dream. My Garden is situated in Norway, close to Oslo.

torsdag 21. mars 2019

Krokus, yes!


Inntil sørveggen bak en liten snøfonn som stadig minker, stortrives krokusene. Her må de vel ha sådd seg for jeg har aldri plantet dem sånn inntil veggen. Kjempefint, fordi de blomstrer jo tidligere her inntil varmen. Blir litt rødligere i ettermiddagssola. Sol og 14 grader her på det meste. Jeg har laget i stand vårlige potter både i går og i dag som jeg snart skal vise deg.

I dag har jeg vært i snøfrie Oslo. Herlig å vandre gatelangs og se på våren.

Alpefiolene blomstrer og trives! Nå skal jeg spise middag i Vinterhaven.



10 kommentarer:

  1. Så flotte krokus og alpefiol! Det høres herlig ut med snøfrie gater :)
    Nå får vi håpe at det snart blir bart hos oss også.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er jo veldig gode temperaturer nå, så håpet lever!
      Det var som å komme til en annen verden, helt skjønt!

      Slett
  2. Vakre krokus som blomstrer hos deg. Cyclamen er en vakker potteplante i flotte farger.

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg er glad for mine cyklamen/alpefioler. Gjødsling
      etter forrige blomstring, ompotting og vanning ga
      resultater.
      Ha en fin dag, Randine!

      Slett
  3. Hei Vigdis.
    Nydelig farge på krokusen. Nydelige alpefioler, og spesielt den hvite.
    Tenker dere koser dere i vinterhaven.
    God helg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
  4. Den hvite har så flotte grønne blader med tegninger. Den "røde" er det vanskelig å fotografere. Den er mer dempet og litt mørkere enn jeg klarer å gjengi.

    Det var helt herlig i går med sen middag i Vinterhaven. Etterpå satt jeg i skumringen og så på himmelen og skyene som fikk det siste rosa streifet fra sola.
    God helg, Hanne-Lise!

    SvarSlett
  5. Jättefina krokus och visst är det fascinerande att de trivs där. Men jag drog nytta av det vid förra huset och odlade känsliga krokus och botaniska tulpaner inne vid husfoten och som de trivdes.

    Ha det gott! Carina

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Carina!
      Så flott tips - det må
      jeg legge meg på minnet!
      De vil ha det veldig tørt, skjønner jeg.
      Ha det fint!

      Slett
  6. Hej Vigdis!
    Härliga krokus, här har de börjat visa sig, men den riktiga blomningen får jag vänta på. Den första blåsippan visade sig med nästan utslagna knoppar. Det känns som att våren är här.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Marika!
      Våren er her! Så får det ikke hjelpe
      om det skulle komme enda et snøfall.
      Veldig gode temperaturer nå. SÅ herlig med blåsippan din.
      Ha det godt!

      Slett

Related Posts with Thumbnails