WELCOME TO MY GARDEN

A Garden - vivacious and abundant is my dream. My Garden is situated in Norway, close to Oslo.

mandag 18. mars 2019

Primula og tomat-prikling


Denne primulaen har blomstret siden jeg kjøpte den 27. januar og har også en nydelig duft! Det er vel bra!

Gule cherrytomater sådde jeg 16. februar og de spirte i løpet av tre døgn på badet. Lørdag 16. mars priklet jeg dem. 1 måned altså, men bladene er små da. Jeg hadde bredsådd dem for ikke å få lange røtter og jeg kunne løfte den lille jordklumpen over i disse lave pottene som jeg har nok av. Det er så greit å ha like potter når jeg skal vanne. Jeg kunne latt dem stå litt til, men jeg var redd for at røttene skulle vokse inn i de andre plantene. Det var det ingen fare for.





Så deilig å våkne til SOL i dag! Ha en fin uke.

10 kommentarer:

  1. Hej Vigdis!
    Söt primula, det är en växt som jag inte lyckas med. Den blir torr i bladen och vissnar bort, trots att den får vatten. Dina tomater ser fina ut, gillar också körsbärstomater, brukar lyckas bäst med dem. Solen tittar fram mellan mörka moln här hos oss.
    Ha en fin vecka /Marika

    SvarSlett
  2. Hei Marika!
    Har du prøvd å sette primula kjølig og lyst?
    Ja, cherrytomatene er nok enklest, det er også min er faring.
    I går leste jeg om Hundreds & Thousands, det hadde vært noe.
    Men da må jeg nok på nettet etter frø.
    Ha det godt!

    SvarSlett
  3. Ja, det var helt herlig å sette seg litt ut i solen i dag :)
    Åh, du må ha vannet og stelt pent med primulaen!
    Tomatene mine er prikleklare. I morgen blir det gjort, tenker jeg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, vanning er viktig for så mange potteplanter. Jeg tenker at du fant en lun plass for det var en himla vind i går.

      Slett
  4. Det var en vakker Primula i nydelig farge. Tomatene dine har nok fått bra stell og ser riktig frodige ut. Sol er det her og i dag.

    Ha en fin tirsdag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Deilig å høre at du har sol i dag. Det gir oss energi!

      Slett
  5. Nydelig primula, og den må ha trives godt hos deg, Vigdis!
    Flotte spirer!

    SvarSlett
    Svar
    1. Den liker seg veldig godt i Vinterhaven.
      I dag er det visst i varmeste laget for den,
      men den kommer seg nok til kvelden.

      Slett
  6. Jeg har akkurat sådd mine tomater, og det tror jeg var litt i tidligste laget, for de har strekt seg allerede. Dine ser jo fine ut. Ha en flott dag, hilsen Ingeborg

    SvarSlett
  7. Hei Ingeborg!
    Foreløpig ser de bra ut, men det blir veldig varmt i Vinterhaven når vi ikke lufter mye.
    Og det er litt vanskelig når vi reiser fra huset. I dag har jeg lett etter Hundreds and Thousands hos Hageland
    og Plantasjen uten å få tak i dem. Kanskje er det ikke for sent å bestille fra nettbutikk.
    Fin dag til deg!

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails