WELCOME TO MY GARDEN

A Garden - vivacious and abundant is my dream. My Garden is situated in Norway, close to Oslo.

tirsdag 9. april 2019

Nye muligheter

Før Vinterhaven skulle bygges, måtte jeg fjerne bed på tre kanter. Mange stauder og roser ble tatt vare på og satt i ventebed. I stedet har jeg fått en rett linje med heller utenfor hagestua.
Det blir fint å sette urner på trappene og eventuelt på hellene. Sakte men sikkert planlegger jeg en del forandringer i haven. Kanskje får jeg virkeliggjort dem også. Til erstatning for den verandaen vi hadde, bygger snekkeren en ny på vestsiden av huset. Utenfor den vil jeg lage et nytt bed med klatrehortensia, kanadiske roser og kanskje en japansk kvede. Så, en ny kanadisk ble med hjem fra Helen Fredholm. Jeg kjøpte det siste eksemplaret av Morden Centennial. Den ser svært lovende ut.
Her litt fra bygget.

Nå holder han på med leveggen mot nord. Sola skinner stadig vekk, men det er en kald nordavind. Blir bra tror jeg. Jeg har rakt litt, beskåret litt, vannet litt og flyttet på litt i dag. Så er det jo småpottene inne som det våkes over nå med denne sterke sola. Og innimellom gleder jeg meg over alle fuglene som trives her og over krokus Blue Pearl som blomstrer fortsatt.



5 kommentarer:

  1. Det blir jo kjempefint, Vigdis! Iskald vind her også. Den kommer rett fra nord, og sånn kjennes den ut også. Vi må håpe på mer varme, og den kommer nok igjen.

    SvarSlett
  2. Hej Vigdis!
    Trevligt med nytt altan projekt, det blir fint. Vädret är riktigt kallt här med.
    Har ingen lust att gå ut i trädgården, får vänta på varmare väder.
    Ha det gott Marika

    SvarSlett
  3. Hei Vigdis.
    Dette blir riktig fint. Viktig med levegger. Iskald vind her også. Ikke lyst til å gå ut i hagen.
    Fin kveld til deg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
  4. Så flott det blir. Store forandringer som fryder hos deg. Det blir fint å ta i mot en ny sesong med nye muligheter. Ja, litt av en sur vind som har rådet siste tiden. Måtte varmere dager kommer og bli:)
    Jannicke

    SvarSlett
  5. Veldig kjekt med utestue, jeg bruker min mye. Ha en fin kveld, og god påske, hilsen Ingeborg

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails