WELCOME TO MY GARDEN

A Garden - vivacious and abundant is my dream. My Garden is situated in Norway, close to Oslo.

lørdag 20. juli 2019

Status i haven medio juli



Det er en flott hagesesong i år, frodig og friskt. Rosene trives også.


Etter det store Vinterhaveprosjektet fra i fjor har denne sesongen bestått en god del av å ordne opp i gamle og nye bed. Nå om dagen holder jeg på med å integrere et basseng i et bed (tredje bildet). Jeg er nesten helt i mål med bedet under pæretreet i bildet under. Her har jeg prøvd å få til et rolig uttrykk med fem Helleborus, hosta og storkenebb.




Grønnsakene kom jeg sent i gang med og nå har jeg oppdaget brunsniler i kassa med squash, svært kjedelig! Tomatplantene jeg sådde er lange med lite avling. Men det blomstrer på trapper og i Vinterhaven. Verbenaen har så nydelig søt duft.


Gøy med løvemunn i potter for første gang!
God helg til deg og følg meg gjerne på 
Instagram #romerikshaven


8 kommentarer:

  1. Så fine bedene dine har blitt, Vigdis. Løvemunn er så vakre, ja.
    God helg!

    SvarSlett
  2. Takk, Marit. Og jeg er litt stolt over at jeg har klart å holde bedkantene rene i år.

    SvarSlett
  3. Hei Vigdis.
    Frodig og flott hos deg. Kan ikke huske sist at det har vært så frodig. Løvemunn er flotte. Skulle egentlig hatt flere av de. Får se til neste år. Jeg klipper de ned etter første blomstring og så kommer de igjen.
    God søndag.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
  4. Hei Hanne-Lise!
    Ja, jeg håper på gjenblomstring på dem.
    Jeg får gi dem ekstra stell.

    SvarSlett
  5. Nydelige roser, og mye annet fint også. Ha en fin kveld, hilsen Ingeborg

    SvarSlett
  6. Hvem er den første skjønnheten mon tro?
    Æsj, husker det året jeg oppdaget brunsnegler på frilands-squashen. Siden kom den i pallekarm med sneglekant.
    Ha en fin juliuke!

    SvarSlett
  7. Beautiful flowers.
    I especially loved the first picture, it's divine.
    Maria

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails