WELCOME TO MY GARDEN

A Garden - vivacious and abundant is my dream. My Garden is situated in Norway, close to Oslo.

torsdag 21. april 2016

April i haven!



´Blue Pearl´ gleder meg om dagen! Krokusene i solveggen har gitt seg for denne gang, men disse lyseblå har jeg plassert slik at showet kan fortsette. Jeg ´hager´ like mye som tidligere, mens bloggingen har blitt nedprioritert, mye pga. sykdom, og hageinteressen er på topp. Nå går det bedre med helsa og jeg vil forsøke å blogge igjen.


 Deilig å se sola i disse små blomstene! RHS kaller den Crocus biflorus. En annen småblomstrende er ´Cream Beauty´. Den er på hell nå, men har blitt en stor flott tue.


Det er litt stille her i Romerikshaven når snøklokkene, Helleborus niger og de store krokusene er ferdige. Deilig å se at Helleborus-hybridene, primulaene, chionodoxa og perleblomstene er på vei. I mens er det hyggelig å se på lungeurt/Pulmonaria og vår-iris. Jeg har ikke så mange av de siste, men tror jeg har funnet en god plassering til dem nå. Lungeurt er en veldig flott staude, synes jeg, - søte små blomster i sterk farge og fint bladverk som er interessant hele sesongen. Spennende tider i haven nå! Mye å gjøre, men mye å glede seg til.

Takk for at du kikket innom!



5 kommentarer:

  1. Så fine krokus :) Deilig tid for oss hagere nå altså :)

    SvarSlett
  2. Hyggelig at du er tilbake med bloggen din. Nydelige bilder av krokus som blomstrer hos deg nå.

    Ha en fin fredag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så fint å bli ønsket velkommen tilbake, Randine. Det varmer.

      Slett
  3. Så skjønt å se hagen din i full blomst, og høre fra deg igjen!! Du har mye fint i hagen, og mange fine farger!

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails