WELCOME TO MY GARDEN

A Garden - vivacious and abundant is my dream. My Garden is situated in Norway, close to Oslo.

tirsdag 26. april 2016

Selskap når jeg jobber


Denne karen holder meg med selskap for tiden. Jeg er veldig glad i småfuglene, og husbonden steller pent med dem om vinteren, og her er ganske godt fugleliv. Nå har jeg hengt opp nøtteposer i 
frukttrærne og det setter de pris på i aprilkulda med parringslek og kvitring i vilden sky. 
Fin liten blåmeis!


For det er masse å gjøre i haven her om våren, pluss at det ble dårlig vedlikehold forrige sesong da jeg var syk. Det er litt å ta igjen får jeg si! Men tar det fra en kant. Nå har jeg renset tre bed, men er nok ikke halvveis med all luking. Det er alltid mye flytting av stauder også. Noen blir for svære og andre trenger en bedre plass. I dag ble jeg ferdig med beskjæringen av Philadelphus coronaria - Duftskjærsminen. Med et forsøk på en bue over til snøbærbusken. Den er litt lav i forhold. 
Det blir ganske bra når det grønnes.


Det er kalde aprildager vi har med hagl, snøfiller og vind, -1 om nettene og noen 
varmegrader på dagen, men her har kveldssola kastet sitt lys over lyng og einer. 
Deilig! Og et pluss er jo at det ble så tidlig bart, 
så egentlig ligger vi vel veldig godt an! Ikke sant?



2 kommentarer:

  1. Trivelig selskap :)
    Bare å ta en ting av gangen..
    Egentlig er det litt greit at kulda demper våren, så plantene ikke kommer så fort.

    SvarSlett
  2. Morsomt. Jeg har også en liten venn som følger meg når jeg er ute i hagen. Riktig trivelig.
    Her er det også mye å ta fatt på denne våren, da jeg heller ikke fikk gjort noe i hagen pga. sykdom. Så ugraset gror bra overalt .
    Ha en fin dag:-)
    Eirin

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails