WELCOME TO MY GARDEN

A Garden - vivacious and abundant is my dream. My Garden is situated in Norway, close to Oslo.

mandag 18. februar 2019

Vårsysler





Lørdag ble en herlig dag i Vinterhaven. Da fikk jeg sådd gule klasetomater. Og pottet opp diverse planter. Canna ´Red Velvet´ og Crocosmia har jeg delt før oppottingen. Cannaen har jeg klippet tilbake fordi bladene var svake, men crocosmiaen har holdt seg ganske grønn i bladene så jeg forsøker å beholde dem. Helleborus fikk mer jord, vil jo gjerne holde liv i den til den kan plantes ut. Min Agapantus Amourette er grønn og fin i bladene. Jeg løsnet forsiktig røttene som dannet ring i bunnen og ga den litt større potte. Nå har jeg februar-gjødslet den, første gjødsling i år, ny gjødsling hver måned, prøver den metoden i år.


Blomsterfargen er litt misvisende i bildet, er mer blå.


De to vakre alpefiolene jeg fikk i høst og som har nye blomsterknopper, trengte også mere jord. I går kjøpte jeg kruspersille som skal stå i vinterhaven og der fylte jeg opp med jord.

Mens jeg holdt på, fikk vi besøk av både hakkespett (den er her daglig) og spurvehauk. Spurvehauken trives i dette området og observeres med ujevne mellomrom. Gøy hva man kan se her innenfra. I går så jeg en trost inne i Philadelphusen. Det går definitivt mot vår!

tillegg:
tomatfrøene spirte alle i løpet av tre dager.

4 kommentarer:

  1. Flotte vårtegn! Det er så morsomt å potte om planter og vente på at de skal begynne å vokse på nytt.
    Ha en fin uke, Vigdis!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk i like måte, Marit! Det er helt herlig å se det gro, ja.

      Slett
  2. Härliga vårtecken med en skön lördag i vinterträdgården. Visst får man energi :)

    Ha det gott! Carina

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, Carina. Det er kjempeviktig for energi og livsmot!
      Det gir så mye forventning med et lite frø som spirer.

      Slett

Related Posts with Thumbnails