WELCOME TO MY GARDEN

A Garden - vivacious and abundant is my dream. My Garden is situated in Norway, close to Oslo.

tirsdag 6. juni 2017

Redd for regnet

som er varslet! Så jeg har tatt noen forhåndsregler: bundet opp peoner, klematis, stauder, satt opp duk over nysådde salat, mangold og erter, satt sommerblomstene under tak. Vi tok litt fri i pinsen, og hadde det hyggelig med selskapelighet. Men jeg fikk gjødslet hele haven. I samråd med gartner har vi beskåret sterkt kirsebærtreet Fanal som bare hadde liv øverst i tuppene. Det blir veldig spennende!

Nå går det i plenklipp, klipp av sniler og bruk av ferramol, og skarp salt rundt datterens grønnsaksland. I dag har jeg kjøpt et plasthus til tomatplanter hun har hjemme. Og tatt rotstiklinger av Bergenia slik Carol Klein viste meg på Gardeners´ World.

Et bilde av Gavota-tulipanen og et snasent par får du med!

7 kommentarer:

  1. Ja, det er all grunn til å være redd dette regnet! Jeg har også tatt mine forhåndsregler. Her har det begynt å regne allerede nå. Det kommer i harde skurer, så dette blir nok tøft for plantene. God kveld!

    SvarSlett
  2. Lurt å ta forholdsregler. Det har jeg dessverre ikke gjort før jeg dro fra hytten. Får håpe det går bra! Så mye du har fått gjort da.
    Jannicke

    SvarSlett
  3. Hei. Jeg har også tatt forhåndsregler. Får håpe at dette går bra. Ønsker deg en fin kveld.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett
  4. Her i Stavanger er vi så vant til regn at jeg satser alltid på at plantene klarer seg. Fine bilder fra hagen din. Håper plantene dine klarer regnet.

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  5. Takk for omtanken, damer, og vi er jo i samme båt. Det meste klarer seg, men peonene har jeg lengtet sånn etter at de hegner jeg spesielt om. Jeg våknet tidlig i dag og så at det ikke regnet så da tok jeg et par timers rensing av nye bed. Nå kan regne komme!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det har blåst kraftig, og nå begynte det å regne. Husbonden fikk gjort noen stenarbeider!

      Slett
  6. Hei!
    Bra at du er godt forberedt. Det er så leit med planter som ligger mot jorda.
    Her det regna i hele dag og vi er ikke så godt forberedt. Krysser fingre.
    Ha det godt! Anne

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails