WELCOME TO MY GARDEN

A Garden - vivacious and abundant is my dream. My Garden is situated in Norway, close to Oslo.

fredag 18. mai 2018

Før skjema!


Mye av blomstringen ligger jo foran nå og tulipanene blomstrer snart av, men her er min Mahonia i kveldslyset.

Det er travelt for hagedyrkere i mai, men jeg har overraskende nok rukket å gjøre i stand en ny plantekasse til grønnsaksdyrking! Sjelden man rekker det man har tenkt, men denne gang. Jeg lar det synke litt i pinsen, så kan jeg etterfylle med jord før jeg planter. Denne gang måtte jeg fjerne to store roser, Great Western og Mme Plantier som jeg nevnte. Jeg la en spesiell sterk duk før jeg fylte på med plantemateriale, avisdekke og jordblanding fra Tjerbo og Øras.

Blomstringen på pæretreet er formidabel og i dag så jeg heldigvis noen bier på det, men det burde vært mange flere. Det er skremmende! Beklager mobilbildene. For noen herlige varme uker vi har hatt. Jeg kan ikke huske noe lignende.
God pinse til dere!



8 kommentarer:

  1. Naturen er rar, den er faktisk foran skjema her også.
    Alle klaget på den lange vinteren - og vips så er det fra vår til sommer på under en måned.
    Det er nydelig nå når fruktblomstringen er i gang.
    ha en fin pinse!
    Hilsen fra Turid

    SvarSlett
  2. Vakker Mahonia og utrolig mange blomstrer på Pæretreet.

    Ha en fin Pinsehelg!

    SvarSlett
  3. Så flott mahonia! Det hadde jeg i min gamle hage. Det er mindre insekter ja, og det er skremmende. Fantastisk pæretre!

    God helg!

    SvarSlett
  4. Hei Vigdis.
    Det er nydelig med fruktblomstring. Flott mahonia. Ønsker deg en flott pinsehelg Vigdis.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
  5. Hej Vigdis!
    Vackert päronträd, fruktträd blommar så fint. Min Mahonia har knoppar men har inte slagit ut riktigt ännu. Gillar att den får blåa bär och är grön året om.
    Ha en fin helg /Marika

    SvarSlett
  6. Flott Mahonia ! Vår har dessverre ikke hatt noen bra vinter, men vi bør nok flytte den. Ellers, ikke verst å ligge foran skjema:-)
    Nyt maidagene/Eirin

    SvarSlett
  7. Ja, det er ganske fantastisk! Bare å nyte.
    Det burde nok ha summet betydelig mer enn det gjør...

    SvarSlett
  8. Flott med pæretre i blomst, det blomstrer her også, men jeg har ikke vært og sjekket om det er mye summing der. Ha en fin kveld, hilsen Ingeborg

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails