WELCOME TO MY GARDEN

A Garden - vivacious and abundant is my dream. My Garden is situated in Norway, close to Oslo.

onsdag 18. juli 2018

Nye roser


På ferieturen til Sørlandet fikk jeg denne gangen endelig besøkt Lundberg planteskole. Svigerinnen min skulle ha noe til rosebuen, så vi dro forventningsfulle avsted. Og vi ble ikke skuffet! Nydelig sted med flotte planter og en liten kake-kafé.




Hun kjøpte to Bantry Bay og en klematis montana var. Rubens til buen. Rosene var oversiktlig ordnet og i god stand. Jeg endte opp med gode gamle floribunda/grandiflora/Hybrid tea Queen Elizabeth (som jeg ikke har hatt her før) til vinterhaven. Så ble jeg fristet av en H5-rose Aphrodite som Lundberg-datteren mente var en fra Tantau. Det blir veldig spennende å teste den ut i haven.




Vel hjemme igjen går det i vanning og vanning. Noe av det beste med ferien var å ha vanningsfri. Klematis Polish Spirit blomstrer fint og har en rød nerve i midten. Og så gleder jeg meg over å ta inn grønnsaker nå fra egen produksjon. Nå er det lunsjtid her, wrap av bladbete.


2 kommentarer:

  1. Der var vi med hagelaget for tre år siden. Veldig flott hagesenter, ja! Vakre roser du har kjøpt. Queen Elisabeth hadde min mor i hagen i mange år, så den klarer seg sikkert fint hos deg.

    SvarSlett
  2. Så vakkert et sted du har besøkt og fått med deg en skjønnhet hjem. Har hørt så mye fint om Lundberg. Fint å se bilder derfra. Kanskje jeg kommer med dit en dag. Klematisen er jo aldeles fullspekket med blomster. Lekkert!

    Jannicke

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails