WELCOME TO MY GARDEN

A Garden - vivacious and abundant is my dream. My Garden is situated in Norway, close to Oslo.

torsdag 28. februar 2019

Alpefioler



Nå kommer alpefiolene fra i høst med mange flotte knopper. Jeg har vannet og gjødslet og satt den kaldt om natta, og sist også gitt denm mer jord. It´s a first time for everything. Den hvite med små blomster har så flotte tegninger i de grønne bladene. I høst var den røde mer fiolett, kanskje har gjødselen den får noe å si for fargen.  Undres på om disse kan overvintre ute??

Februar-måned har gått så raskt, men nå venter jeg på at løkplantene i potter skal starte blomstringen for fullt, kun en perleblomst foreløpig, men ser knopper på andre. Snøklokkene ute strekker stengelen og knoppen mot sola. Og jeg hygger meg med en rosebukett i ventetida. Edit: Nå skal jeg så kjempeverbena og sette den rett i kjøleskapet, og gi jord til pelargoniaen som har stått mørkt i kjelleren.
God helg!


5 kommentarer:

  1. Så flott alpefiol du har, Vigdis. De er ikke herdige ute her. De heter C. persicum og er kun egnet til å ha inne dessverre. Flotte roser!

    SvarSlett
  2. Hei Vigdis.
    Alpefiol var mamma sin blomst, men jeg har ikke så mye erfaring med den. Flotte roser.
    Fin dag til deg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
  3. Ja, rosebuketten er spenstig sammensatt, skikkelig kvikkas som morer meg.

    SvarSlett
  4. Så fin rosenbukett - gillar den otraditionella mixen av rosa och orange :) Dina cyclamen är nog C. persicum och de klarar sig tyvärr inte ute vintertid. Men du kan driva de ute sommar och höst och sen få den fina blomningen inne på vintern.

    Ha det gott! Carina

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails