WELCOME TO MY GARDEN

A Garden - vivacious and abundant is my dream. My Garden is situated in Norway, close to Oslo.

søndag 8. februar 2009

Helleborus fra Gartner Olsen

Min første Helleborus - Julerose ble kjøpt i går på treffet hos Gartner Olsen på Dal.

Den kan settes ut når det blir -2 til 0 grader. Stor og kraftig plante med en del knopper som du ser. Jeg er ikke sikker på om det er en niger eller en orientalis, stenglene er 30 cm høye.
Det var veldig hyggelig å treffe hagegale, noen hadde jeg hilst på i sommer, og noen nye. Jeg skal snart opp til gartneriet igjen :-) Et sted som falt i smak. Det blir sikkert flere plantekjøp, og fine vannkanner i metall har de også. Ellers mye vakkert i tilbehør, bokser, pilehjerter, vaser, mye pen pynt. Redskaper. Og en veldig hyggelig eier Mette. Mette Olsen selger roser etter Dag Lyngars anbefaling! Han holdt foredrag der i fjor.
På chatten i går sa raell at aspargesfrøene kan sås nå og etter 3 dager settes ut under snøen. Da blir det dagens haging. Ha en flott søndag, med eller uten ski!
Edit: Nå har jeg bestilt meg plantelys, så da skal det bli rett fatt med spirene! Asparges hadde SPIRT viste det seg, så de er pottet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails