WELCOME TO MY GARDEN

A Garden - vivacious and abundant is my dream. My Garden is situated in Norway, close to Oslo.

onsdag 18. februar 2009

Operakveld

Vi var noen venner med medbrakte etterkommere, tretten i alt som i går kveld satte kursen mot operaen i Bjørvika og forestillingen 'Flaggermusen' . Veldig flott oppsetning og god underholdning. Johann Strauss d.y.'s musikk er velkjent fra nyttårskonsertene, og også i denne operetten er det mye wienervals! Bra skuespillerprestasjoner, og full fengselsbetjent med sangstemme var underholdende. En aldeles skjønn ballettscene. Adeles rolle ble sunget nydelig av Mariann Fjeld Olsen. Trond Hallstein Moe har en vakker stemme og overbeviser som dr Falke, alias Flaggermusen.  Rosalinde var yppig og primadonnalike. Scenografien er stilig med åpning i hagestuen, flott for hagegale!, ballsalen var praktfull, og de fikk vist fram de tekniske mulighetene i skiftet mellom akt 2 og 3, når ballsalen skyves bakover og fengselsscenen stiger opp fra det underjordiske i et hav av frostrøyk!! Ungdommene i følget lot seg til vår glede også underholde.  'Flaggermusen' er en forviklingshistorie og utgangspunktet er at dr Falke ønsker hevn. En operette av det lette slaget og med flere dialoger (tale). Morsomt er intermusikaliteten med utdrag fra sanger i 'Rigoletto'. Gjett om jeg skal prøve å få billetter når den settes opp! 

 

Dagens haging: prikling av vårløk!

5 kommentarer:

  1. -"Ich bin eine anstendiger Frau"
    -"Dass weiss ich ja leider genau"
    hihi
    misunnelig.
    Må få med meg mannfolket til den nye operaen snart...

    SvarSlett
  2. Ja, det er vel en del nødrim. hehe. Men skynd deg frue, det er gøy!

    SvarSlett
  3. Den skulle eg gjerne ha sett, ja. Dei har kanskje noko slikt som uavhenta billettar? *ut og sjekke*

    SvarSlett
  4. Jeg var med. En imponerende forestilling. Artige sprell med improvisasjoner - f. eks. kommentar om Evergood kaffe i fengselsscenen. Egner seg godt også for folk som i utgangspunktet ikke orker tanken på opera - de vil garantert more seg. Min debut i det nye operabygget. Akustikken var fin og tekstfeltet på seteraden foran gjorde det mulig å følge med. Anbefales på det varmeste. Gleder meg allerede til neste besøk!

    SvarSlett
  5. eia den som var der..
    jaja bygget står nok og forestillinger holdes det vel lenge nok til at jeg en vakker dag får kommet meg dit :) Digger sånne blandaforestillinger med lett opera og dans sammen :)

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails