WELCOME TO MY GARDEN

A Garden - vivacious and abundant is my dream. My Garden is situated in Norway, close to Oslo.

søndag 15. mars 2009

Vårtegn, fra Romerike!

Ja, helt sant! Snømengden er enorm, men dagens lengde er heldigvis som "normalt". Hehe. Så hva skuet med ett våre øyne i ettermiddagssola, 4 stær ankommet fedrelandet!!! De hadde funnet fram til meisebollene våre. Jippi! Inspirert av dagens sol, grov jeg fram snøen for å lete etter Galanthus nivalis - snøklokkene - som står inntil husveggen. Og ja, jeg kan se det hvite på blomstene, yes.

4 kommentarer:

  1. Høh! Her nytter det lite å grave fram våren. Ikke en barflekk hos meg enda. Men til helga reiser jeg vestover, og der er den som kjent i gang! Skal egentlig pusse båt, men det blir nok noen hagerunder sånn innimellom.

    SvarSlett
  2. Jeg har ikke andre barflekker enn helt inntil husveggen, skjønner du. Disse klokkene er altså strategisk plassert under en busk som tar av for snøen. Ellers er det 60-70 cm snø over nesten hele hagen. Godt du skal til kysten, da blir det vår på deg, jo. :D

    SvarSlett
  3. Huff og huff - føler med deg. Her har våren kommet, og krokus og snøklokker blomstrer. Raket løv og rydda i blomsterbedene i går og i dag - akeleiene mm har også starta på spiringen. Dessverre så er det meldt litt snø ut i uka, men som den optimisten jeg er, satser jeg på at det slår feil.
    Trøsten må være at våren kommer nok i år også :-)

    SvarSlett
  4. Det har vært skikkelig fint i dag, New Dawn, og takk for medfølelsen! Gikk meg en fin tur og kjente at energien kommer tilbake. Drypp fra takene og veldig varmt på verandaen i dag. Og inne har jeg en herlig vårblomstring av perleblomster og tazetter. Men jeg spår at i år vil det ligge igjen noen snøhauger, etter brøyting, her i traktene 1. mai. I morgen skal jeg ut å se etter ny blomsterkasse til inngangspartiet, tralala.

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails