WELCOME TO MY GARDEN

A Garden - vivacious and abundant is my dream. My Garden is situated in Norway, close to Oslo.

torsdag 2. oktober 2008

Iceberg, Falstaff og Rosebladet

Rosebladet ankom for et par dager siden, og i går kveld koste jeg meg med Camilla Hesby Johnsens artikkel om Austinroser. Informativt skrevet og hyggelig lesning med fine bilder. Bravo CamillaR! 'Rosemoor' frister, samt 'Malvern Hills'. Må nok vente med dem inntil videre.
Tror derimot jeg slenger på et par 'Falstaff' på bestillingslista. De er virkelig lekre de mørkerøde rosene! Lenke til Roseexperts sider.
Til slutt et bilde av 'Iceberg/Schneewittchen' tatt i går. Rosa er 140 cm høy nå. Veldig fine høstlige rosa knopper og blomstene er større nå enn tidligere i sommer. Det er forøvrig denne som er i headingen min. Klikkbart!

7 kommentarer:

  1. Lekker rose, ser ut til at vi får besøk av roseeksperten Solberg neste år i hagelaget, så jeg skal IKKE kjøpe eller bestille noen nå, men heller NYTE bilder både her og i Rosebladet. ( men Nostalgie står på ønskelisten !!)

    SvarSlett
  2. tror jammen jeg må ut og se litt på Icebergen min, kan ikke huske å ha sett noen rosa knopper, nydelig var den!
    Rosebladet ligger i bagasjen og skal være med på hyttetur til uka, sparer litt på gledene :)

    SvarSlett
  3. Lekker rose - synd jeg har så lite plass...

    SvarSlett
  4. Vel, Mokki, du kan vel ikke gjøre som med løk, heller, sette dem oppå hverandre? Hehe. Spøk til side, kan du ha roser i potte, kanskje? Det er blitt så populært ser jeg.

    Og til bjørg og anne sier jeg bare: Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves, om det er rosebladet eller roser.

    SvarSlett
  5. Nydelig rose, ja! Jeg har den også:)

    SvarSlett
  6. (Skriveleif og ingen redigeringsmuligheter - jaja.
    Det skulle stått: )
    Jeg har nettopp fått Lars-Åke Gustavsson i ny utgave. Nå heter Iceberg Schneewittchen igjen, ser jeg. Nydelig uansett navn!

    SvarSlett
  7. De er litt voldsomme disse meldingene når man fjerner kommentarer, ikke sant, Berit? Ha-ha. Blir nesten skremt jeg. Men jeg ser at du har funnet søppelbøtte-knappen.

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails