WELCOME TO MY GARDEN

A Garden - vivacious and abundant is my dream. My Garden is situated in Norway, close to Oslo.

mandag 6. oktober 2008

Heuchera brizoides!

'Melting Fire' innkjøpt hos Mester Grønn i dag. Googlet litt, og fant Heuchera brizoides på noen sålister ved søk på hagEgal. Jeg håper den vil klare vinterkulda hos meg. Begge to er nå kommet i bakken, i alle fulle fall. Får ikke noen særlige treff på norske sider på akkurat denne kultivaren.

Heuchera brizoides 'Melting Fire'

Latinforklaring ikke funnet. Brizoides??

7 kommentarer:

  1. Muligens Melting Fire er en micrantha?

    SvarSlett
  2. Takk, Solfrid, på noen engelske sider står den som det også, men jeg gjengir etiketten.

    SvarSlett
  3. Jeg gjengir etiketten, men ofte selges en sort under ulike navn, ikke sant?

    SvarSlett
  4. Sorter kan gå under andre navn, ja. Okkesom, den er kjempefin. Tror faktisk jeg har frø av den =D

    SvarSlett
  5. Den er spennende, og flott rødfarge nå! Håper den er like herdig som 'Palace Purple'. Nå får ikke brizoiden så god start hos meg, her begynner å bli kaldt. Men 20 kr pr. stk. er verdt et eksperiment!

    SvarSlett
  6. Tror det går bra. Dekk de godt til, ikke for vått på røttene. Daklarer de seg godt gjennom vinteren. Palace Purple hadde en sånn vinter i fjor, kjøpt sent i sesongen.

    SvarSlett
  7. -0,5 på morgenen. Jeg glemte å legge over duk. Får huske det til natta. Og dekke med løv. Det ramla jo ned noe her om dagen. :-)

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails