WELCOME TO MY GARDEN

A Garden - vivacious and abundant is my dream. My Garden is situated in Norway, close to Oslo.

lørdag 28. mai 2016

Hagevandring i slutten av mai

Kom bli med inn i min have!

 Jeg vil gjerne vise deg mine duppesoleier Ranunculus aconitifolius forstår du for den er knappe to år her i haven. Heucheraen har det blitt vekst i nå med vakre røde blader, og irisen vokser også bra.


Ja, det var en liten vandring herfra, fremdeles med mye tulipaner. Små tvetann lamium pryder grunnen, brunstorkenebb og løytnantshjerte fyller ut i bedene, løvet på bregner, bronseblad, andre stauder, eik og blærespirea gjør haven mye frodigere nå. Det vokser og gror godt om dagen, og snart blir det nye vekster å vise frem - iriser, akeleier, syriner og allium. Ønsker dere en flott uke!

8 kommentarer:

  1. Så mye fint som blomstrer hos deg nå! Tulipanene er spesielt flotte :)
    Ja, snart er det et skifte i det som blomstrer, og det er mye å glede seg til!

    Ha en fin søndag i regnet!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, Marit! og nå har det begynt å regne her. Jeg håper at jeg fikk bundet plantene tilstrekkelig opp i går så de ikke faller overende. Nå skal jeg lage rabarbramuffins etter oppskrift fra Hagetidend! :D

      Slett
  2. Kjekt å være med på en liten hagevandring hos deg. Det var mange vakre Tulipaner.

    En fin uke ønskes deg også!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, Randine, det var hyggelig at du likte det.

      Slett
  3. Takk for at jeg fikk bli med inn i din nydelige hage. Tulipanhjertet mitt banker ekstra hardt med alle de fine du har:)
    God ny uke.
    Jannicke

    SvarSlett
  4. Det var hyggelig, Jannicke! Det er ikke noe bredt utvalg jeg har akkurat, men jeg får lyst på flere sorter - blir jo inspirert av hagebloggervenner som deg. Jeg fikk gjødslet tulipanene tidlig i vår og de er blitt store og fine. Blue Diamond har sjelden vært så god.

    SvarSlett
  5. Det var flott å få være med deg rundt i hagen din. Du har så flotte tulipaner også andre blomster. Ser du har Ranunkel - den med de hvite små blomstene. Jeg ser den ikke så ofte, men vi har den i vår hage, har levd der siden 1951, så jeg synes det er noe ekstra med den blomsten. Ha en strålende flott uke i hagen ! Turid

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er herlig med planter med en historie. Og den er veldig søt.

      Slett

Related Posts with Thumbnails