WELCOME TO MY GARDEN

A Garden - vivacious and abundant is my dream. My Garden is situated in Norway, close to Oslo.

onsdag 31. mars 2010

Botanisk hage 30. mars

I håpet om at våren var kommet lenger i hovedstaden enn her på Romerike, dro vi til Botanisk hage i går ettermiddag. Vi fant trollhassel, eranthis, krokus, snøklokker og klosterklokker i blomst. Så det var jo noe, og mer enn her i hagen. Litt snø ligger det fortsatt som du ser på bildet, men det er jo fremdeles mars, såvidt. Trollhassel Hamamelis japonica (på bildet) er en spennende vekst med morsomme blomster og artige grener. Hvis vi ikke blir helt 'stuck' med våronna her i hagen, drar vi dit igjen for å nyte krokusblomstringen. I fjor vår var det magnoliaene der vi frydet oss over, noe senere altså. Når det først begynner å skje noe i egen hage, blir det som regel svært travelt, og man 'glemmer' nesten å ta avstikkere til andre hager. Det regner godt på Romerike i dag. Når vi ikke kan få sol, så er vel regnet bra for snøsmeltingen. Jeg går stadig og beundrer mine snøklokker under spireabusken og venter på at blomstene skal springe helt ut.

8 kommentarer:

  1. Ja i by'n begynner det å bli ganske så bart og vårlig.
    Men det kommer seg her på Romerike også. Om ikke så lenge nå så dukker snøklokker og crocus frem ;-)
    Ha en riktig God påske.

    SvarSlett
  2. Våren skal bli et eventyr, i år igjen! God påske, Aud!

    SvarSlett
  3. Trollhassel er virkelig fasinerende, jeg blir mer og mer begreistret for den for hvert år som går. Og da ender det vel med at jeg må ha et eksemplar selv, tenker jeg :) Snesmeltingen går ikek så fort, men jeg kan se det blir mindre og mindre for hver dag nå. Etter alt regnet som har øst ned et døgn er det merkbart mindre. Så nå kan jeg begynne å se etter sneklokkespirer :)
    God påske med duft av vår :)

    SvarSlett
  4. Har faktisk lurt på å få mannen til å kjøre oss til Botanisk på mandag, og disse bildene gjør jo at det frister enda mer... Og på mandag så er vel stiene enda barere, kanskje.
    God påske, og takk for at jeg fikk være med på Botanisk :D

    SvarSlett
  5. Vilka underbara vårbilder du bjuder på! Jag förutsätter att du menar Botanisk Have i Köpenhamn. Jag måste bara åka dit - har aldrig varit där. Jag vill önska dig en riktigt skön och God Påske!

    PS. Tack för att du hittade min blogg - nu har jag lagt dig i min blogglista!

    SvarSlett
  6. Hej,

    Jeg er lige på vej en tur rundt til alle jer, der har linket til mig. Tak for din opbakning. Fin blog, du har. Jeg kigger videre.

    Bedste hilsner fra Claus

    SvarSlett
  7. Skulle gjerne ha en følgeknapp hos deg. Lettere å følge deg da...;D takk for turen til Botanisk...

    SvarSlett
  8. Takk for hyggelige kommentarer! Jeg har lagt til knappen nå, Furulunden. :D

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails